Laboratori social de creativitat tecnològica al món rural
Programa a Matatabot

Programa a Matatabot

Programa al Matatabot seguint les instruccions donades.
15'
Robòtica i programació
Programa a Matatabot

Necessitaràs:

  • 1 kit Matatalab
  • 1 escornabot
  • 1 taulell buit
  • 1 bandera

Arxius:

Com jugar?

Mirem les sembances i diferències entre el MatataLab i l'Escornabot, fent parar atenció a:

  • MatataLab no té botons, té un nen a dalt i té rodes més rodes les quals són més petites que les de l'Escornabot i estan situades a diferents llocs.
  • MatataLab té 4 blocs (mostrem només els verds), un far (amb un nen a dalt) i una taula de programació (fer parar atenció a les llàgrimes i al botó 'play).

Mirem les semblances i les diferències entre els blocs:

  • Tots els blocs són verdes, tenen una mossegadeta en algun lloc i una llàgrima a la part posterior
  • La forma de les fletxes dels blocs són diferents. Fer parar atenció de les diferències entre el bloc avançar i retrocedir (llàgrima i mossegada).

Preguntem als infants si poden deduir com funciona aquest robot

  • cal posar la torre a sobre la taula de programació, col·locar els blocs a la taula i pitjar el botó 'play'

Col·loquem a sobre una taula (taula 1) tots els blocs escampats, i a sobre d'una altra taula (taula 2), una mica allunyada, un taulell buit, la taula de programació del MatataLab amb el far i el Matatabot. Els infants es situen a la taula 1.  La dinamitzadora se situa a la taula 2.

La dinamitzadora col·loca la bandera d'arribada en algun lloc del taulell (a la casella de davant del Matatabot, o a la casella de darrera, o en la mateixa casella del Matatabot) i crida l'ordre que necessita per a que el robot arribi fins a la bandera. A la veu de 'avançar' o 'retrocedir' o 'girar' els infants han de trobar el bloc corresponent, agafar-lo i portar-lo a la taula 2. L'infant que arriba primer col·loca el bloc en la taula de programació. Si el robot es mou segons l'ordre cridada perfecte, sinó ha de tornar a la taula 1 i agafar un altre bloc. L'altre infant ha d'esperar el seu torn.

Per què jugar?

L'objectiu principal d'aquesta activitat és introduir als infants els elements que conformen el kit MatataLab.

A més, el fet d'introduir el Matatalab per mitjà d'una activitat on es para atenció a les semblances i diferències entre el Matatabot i l'Escornabot, el que es pretén es focalitzar l'atenció de l'infant cap als diferents atributs que composen els elements del kit (color, formes,...), quelcom que desenvolupa el pensament lògic.

Què més fer?

Altres activitats que podeu realitzar:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.