Laboratori social de creativitat tecnològica al món rural
Toca la forma abans que el robot

Toca la forma abans que el robot

Aconseguiu 4 figures planes diferents abans que ho faci el robot.
  10'
Geometria: Figures planes
Toca la forma abans que el robot

Necessitaràs:

  • 1 robot de terra (Escornabot, Matatalab,...)
  • 1 taulell de 1x5 buit per a cada robot
  • 1 taulell de 1x4 buit per a cada infant
  • 1 targeta de cada forma plana per cada robot
  • Blocs lògics (4 formes diferents per infant)
  • Una bossa

Com jugar?

L'objectiu del joc és que cada jugador/a aconsegueixi omplir el seu taulell amb 4 figures de formes diferents (blocs lògics) abans que ho faci el robot.

Donem a cada jugador un taulell d'1x4 buit (o amb 4 figures diferents dibuixades depenent de l'edat dels infants). A dins d'una bossa haurem de tenir un joc de blocs lògics per a cada infant. Exemple: Si són 2 infants, a dins la bossa hi posarem 2 quadrats, 2 cercles, 2 triangles i 2 quadrats. Per una altra banda disposem de 2 robots de terra, de 2 jocs de 4 targetes, on a cadascuna hi ha una forma dibuixada, i de 2 taulers d'1x5 buits. Col·loquem a cada tobot a la primera casella del seu taulell. Un infant juga amb els robots i l'altre amb la bossa.

  1. Un infant, agafa la bossa i diu en veu alta quina figura vol trobar. Per exemple 'quadrat'
  2. L'infant que juga amb el robot tira el dau per veure si farà moure a l'escornabot o al Matatabot.
  3. L'infant que juga amb el robot col·loca una tarja de la forma de la figura que ha dit l'infant que vol trobar ('quadrat') a la segona casella del tauler.
  4. A la veu d'1, 2 3 l'infant que té la bossa posa la mà a dins i, sense mirar, ha de trobar la peça que ha determinat. Mentrestant l'altre infant ha de programar al robot per a que arribi fins a la casella que té la targeta amb la forma que l'altre jugador ha escollit.

Si el robot arriba abans que l'infant que té la bossa, el robot agafa la targeta de la forma corresponent i la col·loca a l'última casella del taulell.

Si l'infant que té la bossa aconsegueix treure la forma que ha triat, aquest agafa la forma i la col·loca en el seu taulell buit. L'infant que juga amb el robot ha de retornar la forma que havia agafat ('quadat') a la pila.

Si l'infant que té la bossa treu una forma que no és la que ha triat perd el torn.

Per què jugar?

L'objectiu principal d'aquesta activitat és treballar el reconeixement de les formes planes a través del tacte (quadrat, cercle, triangle i rectangle).

A més, per mitjà de l'ús del robot de terra , es reforça l'acció de programar-executar (exemple: avançar-avançar-go) i recórrer itineraris curts en línia recta (endavant i endarrera).

Què més fer?

Altres activitats que podeu realitzar:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.