Laboratori social de creativitat tecnològica al món rural

Sessió 10. I ara el repte final

Pla de treball

  • Observació d’exemples de pinball
  • Com moure les raquetes
  • Obstacles

Alguns exemples per inspirar-nos

A la sessió anterior hem fet un repàs de tot allò que hem d’haver preparat per desenvolupar el pinball. A hores d’ara ja hem de tenir una bona part solucionada, sobre tot tenint en compte que hem pogut aprofitar parts del pong que hem anat creant al llarg del mòdul.

Per tenir algunes idees que facin del nostre pinball el millor dels millors, podem veure alguns exemples acabats

Podem veure’n molts més a: https://scratch.mit.edu/search/projects?q=pinball

Moviment de les raquetes

Per moure les raquetes que impedeixen que la pilota caigui al final de la pantalla podem fer servir el següent mòdul

Rebot en els obstacles

Una forma senzilla de controlar el rebot de la pilota en els obstacles que hem col·locat en el pinball és fer-ho mitjançant el sensor de color, ja que si fem servir molts personatges ho hauríem de fer controlant cadascun.

Per poder fer aquest control, podem pintar el voltant de cada personatge que fem servir d’obstacle del mateix color. Això només serà possible si els personatges són vectorials. A la galeria de personatges de l’Scratch podem veure quins són d’aquest tipus

Quan hem triat un d’aquests personatges vectorials, l’editem per canviar el color del contorn. Per fer-ho, triem l’eina d’omplir, la col·loquem sobre la vora i triem el color que ens interessi. Repetim aquesta operació amb tots els personatges que volem fer servir d’obstacles.