Laboratori social de creativitat tecnològica al món rural
L’escornabot ajuda a la granja

L’escornabot ajuda a la granja

Convertiu-vos en grangers i programeu a l'escornabot per a que doni de menjar als animals.
    15 minuts
 Orientació a l'espai
L’escornabot ajuda a la granja

Necessitaràs:

Arxius:

Com jugar?

Utilitzem el taulell on apareixen els animals. Col·loquem cada animal de fusta al seu lloc. El primer jugador/a tira el dau. En funció del color que surti agafa menjar del mateix color del dau. En el cas que surti blanc o blau el jugador/a torna a tirar. Un cop carregat el menjar a sobre de l'escornabot, l'infant ha de programar el robot per a que arribi fins a l'animal corresponent.

  • groc: palla - vaca
  • verd: enciam - ovella
  • vermell: poma - porc
  • taronja: pastanaga - cavall
  • blanc o blau: aigua - torna a tirar

Un cop descarregat el menjar i amb l'animal alimentat, l'infant ha de programar l'escornabot per a que retorni al centre del taulell.

Per què jugar?

L'objectiu principal d'aquesta activitat és descobrir fins a quin punt els infants tenen assimilada la relació botó-moviment (blau = endavant; negre = enrera,..). A més, també podem descobrir si l'infant és capaç de situar el robot respecte l'animal al qual s'ha de dirigir, és a dir, en relació a l'espai. No és el mateix que el robot estigui encarat cap a l'animal al qual s'ha de dirigir, que en el cas que el robot estigui d'esquena a l'animal.

Què més fer?

Altres activitats que podeu realitzar:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.