Laboratori social de creativitat tecnològica al món rural
STEAM a l’aula

STEAM a l’aula

Programa formatiu en els centres escolars on, per mitjà de la robòtica i la programació, els participants (alumnes i docents) desenvolupen el pensament creatiu i el pensament computacional com a competències necessàries per a les futures professions que està fent emergir la tecnologia.

El PenyaLab es desplaça a les escoles d'infantil i primària, i realitza una breu introducció a la programació per blocs (Scratch, mblock, etc.) i una posterior pluja d’idees sobre les seues aplicacions i possibilitats. Seguidament es proposa als participants (infants i docents) un repte o problema, la solució del qual requereix la robòtica i/o programació. Cada grup ha d’idear la seua solució (exemple: Problema: el volum del menjador és molt elevat. Solució: Construïm un semàfor controlat amb Scratch. Cada vegada que el volum sigua inferior a un valor determinat el semàfor engega el llum verd, quan el volum és superior, engega el llum roig).

Objectius

  1. Introduir la programació i la robòtica a les escoles del CRA del Penyagolosa.
  2. Desenvolupar el pensament computacional, el qual es considera necessari per a desenvolupar les professions de futur.

Metodologia

Mentre els alumnes fan unes activitats, els docents en fan unes altres. La metodologia es basa en el learning by doing (aprendre fent) i en el treball cooperatiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.