Laboratori social de creativitat tecnològica al món rural
El robot se’n va al mercat

El robot se’n va al mercat

Aneu al mercat a comprar 4 aliments de 4 formes diferents.
 20'
Geometria: Figures planes

Necessitaràs:

  • 1 robot de terra (Escornabot, Matatalab,...) per cada infant
  • 1 taulell de 1x4 buit per cada infant
  • Targetes de menjar de formes
  • 1 Taulell on col·locar les targetes de menjar
  • 1 Dau de 4 cares amb les formes dibuixades
  • Blocs lògics

Arxius:

  • Targetes de menjar de formes + targetes de formes
  • Dau

Com jugar?

L'objectiu del joc és aconseguir 4 aliments de formes diferents (ex: quadrat-una torrada de pa de motlle; triangle: un tros de pizza; cercle: una truita de patates; rectangle: una tira de bacon).

Al mig del taulell hi disposem targetes amb imatges de menjar de formes, deixant les caselles del contorn buides. Cada infant disposa d'un taulell d'1x4 on hi col·loca 4 blocs lògics de formes diferents (un bloc a cada casella del taulell). Disposem d'un dau, on a cada cara hi ha dibuixada una forma (quadrat, cercle, triangle i rectangle), a més d'una 'x' i un símbol de 'torna a tirar'.

Un infant tira el dau. Si encara no té cap menjar de la forma que surt al dau, escull un aliment de la forma corresponent del taulell central. Seguidament col·loca el robot en una de les caselles buides que bordeja el taulell, deixant-lo encarat al menjar que l'infant ha triat. L'infant programa el robot per fer-lo arribar fins el menjar.

Si en el dau surt la 'x' l'infant perd el torn i si surt el símbol de tornar a tirar, l'infant torna a tirar.

Si l'infant aconsegueix arribar fins el menjar triat sense perdre el camí, agafa la targeta i la situa en una casella buida del seu taulell.

Si l'infant se surt del camí establert, perd el torn.

Si al dau surt una forma de la qual l'infant ja té un menjar en el seu taulell col·locat, perd el torn.

El joc acaba quan tots els infants tenen les seves cistelles plenes, és a dir, 4 imatges de menjar de formes diferents situades a sobre del seu taulell.

Per què jugar?

L'objectiu principal d'aquesta activitat és treballar el reconeixement de les formes planes al nostre entorn (quadrat, cercle, triangle i rectangle).

A més, per mitjà de l'ús del robot de terra , es reforça l'acció de programar-executar (exemple: avançar-avançar-go) i recórrer itineraris curts en línia recta (endavant i endarrera).

Què més fer?

Altres activitats que podeu realitzar:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.