Què podem fer amb un robot que evita obstacles?
20'
Robòtica i programació
Necessitaràs:
Com jugar?
Objectiu: Escanejar un codi de barres per tal de programar l'Edison per a que detecti i eviti obstacles. Jugar i explorar què pot fer el robot.
A què hem jugat?
Amb aquesta activitat el que pretenem és que els infants explorin i imaginin diferents accions que poden realitzar amb un robot que detecta obstacles. Com que l'objectiu és explorar el robot, deixem a l'abast dels infants diferents materials que els poden ajudar a imaginar situacions. En el nostre cas els hem donat peces lego, un set de construcció i diferents animalets, tanques, arbres,...
Una vegada els infants han escanejat el codi de barres i han col·locat el robot a terra, no triguen gaire a adonar-se que el robot, quan li barrem el pas amb la nostra ma, recula i busca una altra direcció. Juguen a evitar, amb les seves mans, a que el robot surti del taulell de joc.
Seguidament no triguen gaire a agafar peces de construcció i crear espais tancats, tot posant a prova al robot, a veure si és capaç de trobar la sortida. Però a vegades el robot no detecta l'obstacle i l'enderroca! Què deu estar passant?
Una de les coses en que s'han adonat els infants és que si els obstacles eren massa baixos (menys de 3'5cm) el robot no els detectava i els tirava a terra. Això ha propiciat el joc de començar a fer torres de construcció a veure quines eren enderrocades per l'Edison i quines no.
Per últim hem incorporat un segon robot Edison programat pels pares i mares amb l'Edblocks, i hem jugat a veure quin era capaç d'escapar d'un circuit tancat.
Comparteix això:
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Telegram (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)