Laboratori social de creativitat tecnològica al món rural
Qobo emparella fruites

Qobo emparella fruites

Serem capaços d'ajudar al robot Qobo a emparellar totes les fruites?
 20'
Robòtica i programació

Necessitaràs:

  • 1 robot Qobo
  • Les cartes Qobo:
    • Sortida mode lliure
    • Arribada
    • cartes de direcció
  • Taulell de requadres en blanc (12'5 x 12'5cm)
  • Joc 'Tallar fruites"
  • Una bossa o recipient

Com jugar?

Objectiu: Establir un punt de sortida i un punt d'arribada i construir el recorregut col·locant les cartes al taulell.

Amb aquesta activitat el que pretenem és que els infants treballin aspectes relacionats amb la programació d'ordres de direccionalitat. A la vegada, es treballa l'associació de diferents objetes (fruites), quelcom que els permet aprendre a distingir colors, formes, etc.

A què hem jugat?

Disposem del joc 'Talla fruites' i d'un taulell de requadres buit.

Separem les meitats de les fruites en dos grup. Posem, a dins d'una bossa, un grup de fruites i, les fruites de l'altre grup, les col·loquem a diferents caselles del taulell.

L'infant posa la mà dins de la bossa i treu la meitat d'una fruita. Observa el taulell i localitza on està situada l'altre meitat.

Retirem del taulell les fruites que no necessitem i col·loquem la carta de sortida en alguna casella del taulell.

L'infant col·loca la carta d'arribada on està situada la fruita que volem aconseguir i, seguidament, col·loca les cartes necessàries per a crear el circuit.

Una vegada establert el recorregut, col·loquem el Qobo a la casella de sortida i pitgem el botó d'inici.

Quan el Qobo arriba a la fruita, comprova que la meitat aconseguida és, exactament, l'altre meitat de la fruita que havia extret de la bossa.

Qobo emparella fruites

Què més hem fet?

Després d'haver estat una estona jugant, un dels infants ha tingut una idea:

Hem col·locat totes les fruites del joc 'talla fruites' al taulell. Seguidament hem col·locat el Qobo en una casella a l'atzar, i la carta d'arribada a sota d'alguna fruita. L'objectiu era, crear el recorregut, de tal manera, que quan el Qobo arribés a la casella d'arribada, hagués recollit la meitat de la fruita que està col·locada a la casella d'arribada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.