Converteix a la teva mare en un escornabot

Converteix a la teva mare en un escornabot

Mares i docents, esteu a punt per convertir-vos en un robot?
    20 minuts
   Fàcil

Necessitaràs:

  • Qualsevol material que et permeti enganxar-lo a l'esquena d'una persona (cartolines + imperdibles; goma eva + velcro;  gomets,...), 4 colors diferents (els colors de la botonera escornabot, sense el botó 'go') per a cada parella de participants.
  • Un objecte que faci d'objectiu (una caixa, un dibuix,..) i un element de l'espai que faci de punt de pas (un gronxador,...).

Com jugar?

Col·loquem als participants per parelles (mare-infant o docent-infant). Donem a cada parella 4 botons de cartolina (blau, negre, vermell i blau), un escornabot (o una imatge de la botonera de l'escornabot) i quatre agulles d'estendre. L'infant ha de penjar les cartolines a l'esquena de la seva parella segons la distribució de la botonera de l'escornabot.

Una vegada col·locats els botons a l'esquena de l'adult, col·loquem un objecte a algun lloc de l'espai, intentant que aquest no quedi just enfront dels participants. En el nostre cas hem col·locat una caixa amb tots els recursos que necessitem per a realitzar les activitats de la sessió FamilyBot (escornabots, caixes de seqüenciació,...).

Aquesta activitat l'hem realitzat al pati de l'escola ja que el terra de la zona infantil presenta una zona quadricular acotxada, quelcom que pot servir de guia als infants a l'hora de calcular les distàncies que cal avançar.

Les úniques instruccions que donem als infants són 'toca els botons i fes arribar a la teva parella fins al gronxador. En un inici no expliquem la funció de cada botó ja que aquest és l'objectiu de l'activitat: que arribin a descobrir què fa cada botó.

Una vegada els infants han aconseguit que la seva parella arribi fins al gronxador, s'intercanvien els papers. L'adult fa de programar i l'infant de robot.

Una vegada totes les parelles han arribat fins a la caixa és moment de descobrir quines sorpreses ens ha portat avui la caixa del FamilyBot.

 

Per què jugar?

Una de les dificultats amb les que es poden trobar els infants quan exploren l'escornabot és el fet que per a què el robot executi les ordres cal pitjar el botó central (blanc), per exemple, si volem que l'escornabot avanci, primer cal pitjar el botó blau i després el blanc. Realment, el que li estem demanant a l'infant és, que sàpiga que el botó blau farà avançar el robot, que el botó blanc executarà les accions, i a més a més, que si no ho fa amb l'ordre blau-blanc el robot no es mourà.

L'activitat 'Programa a la teva mare' no utilitza el botó blanc de la botonera per què el que es pretén en aquesta activitat és que els infants centrin la seva atenció al fet que 'tocar un botó equival a una acció' (toco el botó blau = avanço; toco el botó negre = retrocedeixo,...). Deixem per a més endavant explorar l'ordre de les ordres i ens concentrem en l'acció-reacció'.

En el PenyaLab sempre usem el següent codi de colors: blau-avança; negre-retrocedeix; vermell-gir a la dreta; blau-gir a l'esquerra; i blanc-go. La raó per la qual usem aquest codi és per què en l'app 'Escornabot' apareix d'aquesta manera, i en un futur tenim previst realitzar activitats usant aquesta app.

Què més fer?

Altres activitats que podeu realitzar relacionades amb l'exploració de la botonera:

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada